مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۷
۰ نفر

گروه شهری: ساخت بزرگراه حدفاصل تیرانداز تا گردنه تنباکویی در منتهی‌الیه شرقی تهران تا پایان سال 88 به اتمام می‌رسد.

محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح ده‌ها پروژه عمرانی، اجتماعی و فرهنگی در مناطق 11 و12 که با هزینه‌ای بالغ بر 70 میلیارد تومان به اجرا درآمد در جمع خبرنگاران گفت: مسیری که در محدوده شهرداری تهران از گردنه تنباکویی به اراضی قبل از مسگر آباد، استادیوم تختی، اتوبان افسریه و نهایتا تیرانداز وارد می‌شود اتوبانی است که در منتهی‌الیه محدوده شرقی تهران قرار دارد و تاکنون 4 کیلومتر از آن احداث شده است.

قالیباف با اشاره به سیاست‌های شهرداری در منطقه 12 با هدف جلب رغبت شهروندان به ساخت و سازگفت: امیدواریم با پیاده‌سازی‌ طرح جامع و توسعه شهر در منطقه 12 حیات اصلی و زندگی را به این منطقه بازگردانیم.

وی ادامه داد: طبق توافق انجام شده بخشی از بافت فرسوده این منطقه با کمک خود افراد و امتیازاتی که از سوی شهرداری ارائه می‌شود،ساخته می‌شود. در آن بخشی که این آمادگی وجود ندارد، شهرداری تهران 1500 واحد را نیز خودش می‌سازد.

به گزارش همشهری، شهردار تهران دیروز در منطقه 12، 58 پروژه عمرانی، اجتماعی و فرهنگی را که در226 نقطه این منطقه پراکنده شده بود، افتتاح کرد.

احداث بزرگ‌ترین دارالقرآن تهران در منطقه 11

شهردار تهران همچنین با حضور در منطقه 11 با بیان اینکه منطقه 11 از مناطق اصیل، قدیمی و تاریخی تهران است که برای احیای تاریخ گذشته تهران باید توجه ویژه‌ای به آن کرد، گفت: سال آینده بزرگ‌ترین دارالقرآن تهران در منطقه 11 احداث خواهد شد.

قالیباف که در مراسم افتتاح 66 طرح عمرانی در قالب 348 پروژه در منطقه 11 سخن می‌گفت، اظهار داشت: منطقه 11 قلب جهان اسلام، مرکزی فرهنگی و سیاسی و از قدیمی‌ترین مناطق تهران است بنابراین برای ساخت دارالقرآنی به‌منظور پرداختن به تحقیقات قرآنی، احداث موزه قرآنی، برگزاری مسابقات قرآنی و... بهترین منطقه تهران است.

وی با اشاره به اینکه از سال 65 تا‌کنون بالغ بر 10 هزار پایان نامه دانشگاهی در موضوع قرآن انجام شده که در میان شهرها و کشورهای اسلامی بی‌نظیر است، بیان داشت: اگر امروز تهران را بهترین شهر قرآنی جهان بنامیم حرف گزافی نگفته‌ایم و امیدواریم این دارالقرآن که کار طراحی و ساخت آن آغاز شده مانند خورشیدی در منطقه و جهان اسلام بدرخشد.

شهردار تهران افزود: شخصیت‌های بزرگ و برجسته تاریخ گذشته تهران بزرگ‌ترین مراکز فرهنگی و دینی، بزرگ‌ترین آثار حجمی فرهنگی و هنری از جمله تئاتر شهر و تالار وحدت و همچنین مراکز تصمیم‌گیری کشور اعم از سه قوه و مهم‌تر از آن بیت مقام معظم رهبری و قلب تپنده جهان اسلام در این منطقه قرار دارد و به همین لحاظ منطقه 11 باید از هر جهت مورد توجه قرار گیرد.

افزایش چشمگیر بودجه عمرانی منطقه 11 ساخت پارکینگ‌هایی با هزینه بالغ بر 100 میلیارد تومان و همچنین توجه به توسعه خطوط مترو نشان‌دهنده تلاش همکاران ما در این منطقه است.

ساخت 380 سرای محله

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود به توجه شهرداری به مسائل فرهنگی در همه مناطق در قالب ساخت سرای محله اشاره کرد و گفت: در 380 محله شهر تهران سرای محله با امکاناتی نظیر خانه قرآن، خانه سلامت، خانه اسباب بازی، کتابخانه و... پیش‌بینی شده که نشان‌دهنده در اولویت قرار گرفتن نیازهای فرهنگی و ورزشی مردم است.

شهردار تهران کاهش فاصله جنوب و شمال پایتخت را سیاستی کلی در مجموعه فعالیت‌های شهرداری دانست و بیان داشت:در ابتدای حضور در شهرداری حفظ فاصله این دو نقطه از شهر و جلوگیری از افزایش آن را عنوان کرده و ادعایی بر کاهش آن نداشتیم تا باور مردم نسبت به حرف مسئولان کم نشود اما امروز در برخی زمینه‌ها توفیق داشتیم که این فاصله را کم کنیم و در بخشی از مناطق جنوبی نیز این اتفاق به‌صورت جهشی رخ داده است.

قالیباف افزود: ما باید به همه مناطق تهران خدمات ارائه دهیم اما مناطق محروم مورد توجه ویژه قرار دارند. در بخشی از نقاط شهر در یک هکتار 100 نفر و در نقاطی دیگر در یک هکتار 800 نفر زندگی می‌کنند. پس طبیعی است که خدمات ما باید به اندازه این جمعیت باشد تا آنها نیز از امکانات برخوردار شوند.

کد خبر 76537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز